Skip to content

Prawdy Tuskegee: Ponowne przemyślenie studium syfilizmu w Tuskegee ad

2 tygodnie ago

522 words

Stworzyło to dylemat etyczny dotyczący sposobu reagowania na postrzegane różnice. Z jednej strony, jeśli medycyna ignoruje różnice i traktuje wszystkie grupy w podobny sposób, niezamierzone szkody mogą pojawić się w wyniku nierozpoznania różnic. Z drugiej strony, jeśli medycyna zwraca uwagę na różnice poprzez studiowanie i reagowanie na nie, wysiłek może wzmocnić negatywne stereotypy lub doprowadzić społeczeństwo do przeoczenia czynników ekonomicznych lub społecznych przyczyniających się do różnic między grupami. Żywy przykład tego dylematu omawia Angell, który zauważa, że jednym z usprawiedliwień dla badania Tuskegee był fakt, że zubożeni czarni mężczyźni zaangażowani w badanie prawdopodobnie nie otrzymaliby leczenia na swoją kiłę, więc badacze byli jedynie obserwując, co by się stało, gdyby nie przeprowadzono badań. Zamiast próbować skorygować lub potępić tę niesprawiedliwość, badanie Tuskegee zaakceptowało to, nawet twierdząc, że wyniki eksperymentu przyniosłyby korzyści ubogim, wiejskim Murzynom z powodu ich wysokiego odsetka nieleczonej kiły. Dylemat dotyczący różnicy jest widoczny dzisiaj w debatach na temat nieproporcjonalnie niskiego udziału czarnych Amerykanów w klinicznych próbach AIDS w porównaniu z liczbą czarnych, którzy zostali zarażeni ludzkim wirusem niedoboru odporności (HIV). Dylemat ten jest również widoczny w ostatnich dyskusjach na temat etyki wstrzymywania leczenia kobiet w ciąży biorących udział w badaniach w krajach Trzeciego Świata dotyczących stosowania zydowudyny w celu zapobiegania przenoszeniu HIV z matki na płód. Autorzy książki badają te współczesne przykłady i oferują różne punkty widzenia.
Inne pytania poruszone w tej książce to: Czy lekarze powinni używać wyników badań Tuskegee. Jakie inne historyczne przykłady przyczyniają się do braku zaufania do zawodu lekarza wśród czarnych Amerykanów. Czy wcześniejsze decyzje i działania są moralnie związane ze standardami i okolicznościami społecznymi w czasach, w których miały miejsce. W jaki sposób publikowane pisma naukowe zaciemniają kwestie etyczne. Dlaczego los kobiet i dzieci zakażonych kiłą od nieleczonych mężczyzn w badaniu Tuskegee został w dużej mierze zignorowany. Jak powinniśmy rozumieć rolę czarnych profesjonalistów, którzy nie protestowali przeciwko badaniu Tuskegee. W jaki sposób własna rasa, płeć, seksualność, klasa i status zawodowy zachęcają do szacunku lub mówienia o błędzie moralnym.
Jak dobrze książka osiąga swój cel, jakim jest nauczanie prawd Tuskegee i ujawnianie ich aktualności dzisiaj. Prawdy są przedstawiane tym mocniej, ponieważ wyłaniają się z różnych perspektyw: historii, medycyny, bioetyki, prawa i literatury. Opowieść o historii Tuskegee zyskuje na wiarygodności, ponieważ książka zawiera tak wiele zeznań z pierwszej ręki. Redaktor mądrze zachęca czytelnika do walki i odkrywania lekcji z badań Tuskegee. Książka udaje się znakomicie. Jego wszechstronny zakres sprawia, że jest nieocenionym narzędziem referencyjnym. Koncentracja na rasie przyciągnie uwagę naukowców rasy, a także historyków i etyków zajmujących się rasizmem w medycynie i badaniach medycznych.
Nancy Jecker, Ph.D.
University of Washington School of Medicine, Seattle, WA 98011

[przypisy: kostniak zatoki, kostniak zatok, aorta brzuszna rysunek ]
[patrz też: citalopram, promazyna, namiot magazynowy ]
[przypisy: rakowiak wyrostka robaczkowego, nerw językowy, mięsak jelita cienkiego ]